15 martie 2018

Tommy Hilfiger | Povestea unui superbrand american de fashion & lifestyle

  • Categoria : Brand's History
  • Postat de : Tabita Outlet
  • 15 martie 2018, 11:03

De mai bine de 30 de ani, Tommy Hilfiger este unul dintre cele mai populare branduri de fashion design din lume. Istoricul logo in albastru, alb si rosu este astazi atat de natural asociat stilului american cool si degajat.

Iar creatiile sale tineresti continua sa atraga oameni de toate varstele, tocmai datorita numeroaselor influente pop, sport si chiar… rock.

De unde a pornit acest brand care se bucura in prezent de un succes atat de mare? Cine este acest Tommy Hilfiger si ce rol mai are el astazi in companie? Care sunt perspectivele celui mai indragit brand american? Haideti sa descoperim impreuna…

O investitie de $150, 3 decenii de munca si vanzari de $6.6 miliarde la nivel global

Fondator si inca Designer Principal al imperiului, Tommy Hilfiger s-a nascut in Elmira, New York, intr-o familie de catolici irlandezi, al doilea dintre cei 9 frati. Intreaga suburbie in care a copilarit era cunoscuta pentru stilul de viata destul de modest. Iar adolescentul Tommy, pasionat de fenomenul rock’n’roll care prindea contur la acea vreme, si-a dorit foarte mult sa isi insuseasca teribilul look.

Cum hainele la care visa nu erau accesibile in Elmira, si-a pus ambitia sa le aduca el. Asa ca la 18 ani si-a deschis primul magazin, People’s Place, cu o investitie de 150 de dolari, unde a inceput sa vanda blugii evazati, nemaintalniti in celelalte magazine din mica suburbie. Succesul a fost garantat si entuziasmul sau a crescut. Odata primita confirmarea ca design-ul era pasiunea lui cea mai mare, a avut totusi nevoie de 10 ani pentru a se hotari sa se stabileasca la Manhattan si sa isi inceapa cariera propriu-zisa in fashion design.

In 1985, brandul Tommy Hilfiger se lansa oficial cu o singura colectie de haine barbatesti. In timp, brandul a luat o asemenea amploare la nivel global incat, potrivit statisticilor publicate in 2016, a inregistrat vanzari de peste 6.6 miliarde de dolari.

In tot acest timp, Hilfiger a fost motivat de visul din adolescenta, acela de a „crea haine de o calitate incredibila si de o mare valoare, la preturi accesibile”.

Rezumatul a 30 de ani de creatie Tommy Hilfiger

Inca de la inceput, design-ul favorit al lui Hilfiger a fost de inspiratie americana, facand uz cu predilectie de culorile albastru, alb si rosu. Nimic neobisnuit din acest punct de vedere, caci si gigantii Ralph Lauren si Calvin Klein au avut aceeasi sursa de inspiratie… Insa eticheta Hilfiger a atras si mai mult prin combinatia stilului vestimentar downstreet cu o calitate superioara a croielilor, specifica mai degraba stilului uptown.

Aceasta reinventare a dus la evolutia rapida a imperiului Hilfiger, un brand popular pentru logo-urile supradimensionate si show-urile pe masura. Rand pe rand, cele mai populare vedete pop ale anilor `90 au imbratisat si promovat acest brand, de la Destiny’s Child si Britney Spears pana la Gwen Stefani. Iar treptat, pe langa stilul de evidenta inspiratie americana, Tommy Hilfiger a adoptat o serie de influente nautice, sport si chiar si rock’n’roll. A combinat stiluri iconice, specifice finalului anilor `60 si inceputului anilor `70, cu influente sport moderne.

Asa se face ca, in 2017, a devenit brandul fashion cu cele mai multe mentiuni pe Twitter. Numarul fanilor este si el in continua crestere, cei mai multi desprinsi din randul generatiei de mileniali – tineri entuziasti, dornici sa isi exprime personalitatea fara ingradiri si atrasi de cultura aceasta tinereasca cu inedite accente retro pe care brandul Hilfiger o imbratiseaza.

Tommy Hilfiger astazi – turnee in consacratul stil TommyNow si mult fash-tainment

In ultimii ani, Tommy s-a afirmat si ca unul dintre pionierii show-urilor de tip „see-now, buy-now”, un model pe care l-a implementat in cadrul catwalk-urilor TommyNow. Acestea au inceput sa se tina in diferite orase din jurul lumii, asemenea unui turneu rock’n’roll – in viziunea designer-ului, ele sunt mult mai mult decat simple prezentari de moda, punand un accent deosebit pe entertainment, de aici si eticheta de fash-tainment.

Cel mai recent turneu a fost realizat in colaborare cu modelul Gigi Hadid si a inclus 4 astfel de prezentari „see-now, buy-now” cu expunere in: districtul South Street Seaport din New York, boardwalk-ul Venice din Los Angeles, vestita sala de spectacole londoneza Roundhouse si, in inchidere, show-ul Now Drive de la Milano Fashion Week. Cea din urma a incheiat turul cu o prezentare centrata in jurul tematicii de Formula 1, o tema oarecum atipica pentru stilul si personalitatea vestitului model Hadid.

In aceasta nota, tinutele s-au caracterizat print-o paleta de rosu intens, alb, albastru si negru, cu pantaloni din piele mulati, jachete indraznet peticite si carouri inedite realizate din printuri cu simboluri de steag. Cat despre accentele mileniale, acestea au fost marcate de camasile si tricourile extrem de scurte, dar si de bikinii prezentati.

Chiar si asa, prezentarea nu a abuzat de aceste modele specifice Formulei 1, aducand in prim-plan si nuantele de kaki, tricouri cu steme si variante monocrome de rugbies in stilul celor care l-au consacrat pe Hilfiger inca de acum multi ani.

Deloc modest, Tommy a adus in centrul prezentarii un tricou pe care a reluat mesajul dintr-o campanie din 1985, al carei text spunea „Cei mai apreciati designeri americani pentru barbati sunt Ralph Lauren, Perry Ellis, Clavin Klein si Tommy Hilfiger”. Alaturi de numele sau, cu un font si mai mic, tricoul afisa mesajul ca „Acesta este logo-ul celui mai cunoscut dintre ei” si, cu un font si mai mic, isi definea filozofia „Hainele lui Tommy sunt relaxate fara a fi prea casual si clasice fara a fi prea previzibile. El le numeste clasice reinventate. Ceilalti trei designeri le numesc competitie”.

In incheiere, nu putem decat sa fim de acord cu Tommy Hilfiger – cei 30 de ani in care s-a mentinut in topul preferintelor fashion vorbesc de la sine!